8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

Erdei iskolában a 6.b osztály

2019. május 13-tól erdei iskolai programon vett részt a Pápai Weöres Sándor Általános Iskola 6.b osztálya. A vinyei Likas-kő Vendégházban töltöttünk 5 napot. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, sokat esett az eső és hideg is volt, de a lelkes csapatnak ez sem szegte kedvét. Az 1. nap a fenyőfői ősfenyvesben tettünk sétát az erdei iskola vezetőjével és Szotyi nevű kutyájával. Megtekintettük a falu magpergetőjét is, ami kuriózumnak számít, csupán néhány található az egész országban.

A következő napon volt erdő vetélkedő, vonatos kirándulás Zircre, ahol megtekintettük a Bakonyi Természettudományi Múzeumot. Másnap felkerestük a szállásunkhoz viszonylag közel található Likas-követ. Útközben növényeket gyűjtöttünk, délután csoportosítottuk, rendszereztük őket, majd növényhatározó segítségével azonosítottuk legtöbbjüket, ezt követően mikroszkópos vizsgálatokat végeztünk.

Csütörtökön délelőtt kézműves foglalkozás volt, majd ebéd után ismét vonatra szálltunk, Porva-Csesznekig utaztunk, majd a Cuha-patak útvonalát követve egy 11 km-es túrán vettünk részt. Csodás természeti jelenségeket láttunk (pl. több barlangot, vízesést). Külön izgalmat és élményt jelentett, hogy a sok esőnek köszönhetően annyira megemelkedett a patak vízszintje, hogy 8 helyen csak gumicsizmával tudtunk átkelni a patakon. Vacsora után denevéreket fogtunk hálóval szakember segítségével.

Sok érdekes programon vettünk részt, jócskán gyarapodott ismeretanyagunk. A helyi étterem ízletes és választékos főztje is hozzájárult a jó hangulathoz. Sajnos gyorsan eltelt ez a pár nap. Furcsa lesz visszatérni a sok izgalom után a szürke hétköznapokba.

Szücs Veronika osztályfőnök

Keresés

Információk

orokos

logo ref int color x small