K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő
Mivel nagy hangsúlyt fektetünk iskolánkban a pénzügyi tudatosságra nevelésre, ezért minden lehetőséget megragadunk a fejlődési lehetőségre. Iskolánk évek óta résztvevője a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőnek, idén is több csapat nevezett. Közülük a 4.a osztály csapata bejutott a legjobb hat csapat közé a regionális középdöntőbe, ami 2024. 04. 23-án zajlott. A feladatok alapvető pénzügyi tudást és kreativitást igényeltek, de a gyerekek matematikai tudására is szükség volt. Amíg a további eredményekre várunk addig is lelkesen készülünk a továbbjutás reményében.
Köszönetet szeretnénk mondani Kőszeghy Gábornak, a pápai K&H fiók vezetőjének a felkészülésben nyújtott segítségért.
Mészárosné Pap Márta
osztályfőnök, felkészítő pedagógus
TeSzedd! - Önkéntesen egy tiszta Magyarországért
2024. április 22-26. között zajlik iskolánkban a Fenntarthatósági Témahét.
Ma, a Föld napján, csatlakoztunk a TeSzedd!-Önkéntesen a tiszta Magyarországért programhoz.
Diákjaink apraja-nagyja kesztyűt és zsákot ragadva tisztította meg az iskola környékét a szeméttől. A programon összesen 175 diák és tanár vett részt. Örökös ökoiskolaként fontosnak tartjuk, hogy diákjainkkal tegyünk a környezetvédelmért.
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva:
LINK)
I. helyezés a petőfis megyei szavalóversenyen
2024. április 22-én került megrendezésre a Petőfi Sándor Gimnázium szervezésében a megyei szavalóverseny. Két kategóriában vetélkedtek egymással az általános és a középiskolában tanulók.
Intézményünket Radics Bence 7.a osztályos tanuló képviselte. Lackfi: Kövületek című versét adta elő nagy sikerrel. Szavalatát a zsűri nagyon megdicsérte, és az I. helyezéssel díjazta.
Felkészítő tanára Szücs Veronika volt. Ismét egy tanuló, akire büszke lehet iskolánk! Szívből gratulálunk Bencének!
Szücs Veronika magyartanár
Digitális Témahét
Iskolánk már kilencedik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe valamennyi osztály bekapcsolódott. A mindennapjaink része a digitális eszközök használata és ez a program lehetőséget adott arra, hogy a kiválasztott témákat, projekteket digitális eszközökkel és módszerekkel valósítsuk meg, fejlesztve ezáltal tanulóink digitális kompetenciáját.
Az 1. és 2.osztályosok a hét minden napján megfigyelték, milyen digitális eszköz, vagy program segít bennünket a tanulásban, úgy az iskolában, mint odahaza.
Az 1. évfolyamon a digitális és nem digitális eszközök közötti különbséget beszélték meg a tanulók. Ezek előnyeiről és hátrányairól is szó esett. A digitális táblánál megoldott feladatok pedig tovább bővítették a tudásukat. A tablet használatával is foglalkoztunk. Az égig érő paszuly című mese feldolgozása után a tableten képeket gyűjtöttünk a mese ismeretlen kifejezéseinek magyarázatára valamint wordwallos feladatokat fejthettek meg a tanulók.
A 2. évfolyamon az internet veszélyeivel, illetve annak biztonságos használatával ismerkedtek diákjaink. Ennek keretében tanulságos meséket néztek, interaktív feladatokat oldottak meg. A téma lezárásaként a gyerekek figyelemfelhívó plakátot terveztek az internet biztonságos használatáról.
Reméljük, a korai edukációval elérhetjük azt, hogy már egész fiatalon tudatos internethasználók válnak a gyerekekből.
A 3. és 4. évfolyamon a MÉDIAPAKK foglalkozás-sorozat 2. óráját dolgoztuk fel.
Az alkalom, a tanulók már meglévő médiaismereteiből kiindulva, azokat rendszerezve valósítja meg a médiatudatosságra való nevelést.
Célunk, hogy segítsük tanulóinkat az eléjük zúduló médiatartalmak közötti választásban, a jó és rossz élmények feldolgozásában.
A rajzolás, a beszélgetés, mint az élményfeldolgozás eszközei, illetve a média teremtett világának, a médianyelv működésének a korosztály számára érthető módon történő bemutatása segít a tudatos, önálló médiahasználat kialakításában, és megalapozza a későbbi médianevelést.
Az 5. osztályokban igyekeztek a gyermekek figyelmét a biztonságos internethasználatra irányítani. Egy előadást néztek meg, majd tesztfeladatot oldottak meg a hallottakkal kapcsolatban.
A 6.a osztály a korhatáros tartalmakról beszélgetett. A tévéképernyő sarkában, a mozikban vetített filmek, valamint a számítógépes vagy online játékok esetében is minden képernyőn vagy tárgyi csomagoláson megtalálhatók a korhatárkarikák, amelyek tájékoztatnak bennünket arról, hogy az adott médiatartalmak milyen korú gyermekeknek valók. A korhatárkarika tehát nem díszítőeleme a képernyőnek, hanem fontos információt hordoz.
A 6.b osztály a közelgő erdei iskolai kirándulásukra hangolódott. Projektjük kiemelt témája a turistajelzések megismerése volt. Megtekintettek egy erről szóló oktatófilmet, majd közös és önálló feladatokkal tesztelték megszerzett tudásukat kvízek, puzzle és memóriajátékok megoldásával-mindezt a digitális technológia nyújtotta eszközök és alkalmazások segítségével.
Etika órákon az 5., a 6. és a 7. évfolyamon az internetes zaklatással foglalkoztak. Megtekintettek egy kisfilmet a témával kapcsolatban, majd személyes tapasztalatokról beszélgettek.
A 8.a osztályosok digitális feladatok segítségével ismerték meg a nyelvtípusokat, nyelvünk eredetét és nyelvrokonság bizonyítékait.
Az Aktív iskola programhoz csatlakozva az idei tanévben tanulói kérdőívet töltöttek ki a felsősök. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen a tanulóink mozgás iránti attitűdje és aktivitási szintje. Vajon hány százalékuk éri el a WHO által ajánlott napi 60 perces mozgásmennyiséget? Szeretnénk visszajelzést, hogy miként vélekednek tanulóink az iskolában szervezett mozgáskínálatról, a testnevelés- és sportfoglalkozásokról, valamint arról, hogyan érzik magukat általánosságban az iskolában. Az Aktív Iskolai ötlettár áttekintése után bíztattuk tanulóinkat, hogy bátran vegyétek elő a kütyüket, fókuszáljanak az értelmes, mozgást támogató felhasználásukra! Használják célirányosan a digitális eszközöket a mozgáshoz, sportoláshoz is!
Munkaközösség-vezetők
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva:
LINK)