8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

Hírek

Kedves Szülők!

Ajánljuk figyelmükbe a KRÉTA elektronikus ügyintézés tájékoztató anyagát...

 

kreta elektronikus ugyintezes BAI 2023

 

(A KRÉTA elektronikus ügyintézés tájékoztató megtekintéséhez kattintson a képre!)

 

Digitális Témahét

Iskolánk március 27-31. között már nyolcadik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe valamennyi alsó tagozatos osztály bekapcsolódott. A mindennapjaink része a digitális eszközök használata és ez a program lehetőséget adott arra, hogy tantárgyi koncentráció keretében használjuk a platformok kínálta lehetőségeket. Célunk volt, hogy a kiválasztott témákat, projekteket digitális eszközökkel és módszerekkel valósítsuk meg, fejlesztve ezáltal tanulóink digitális kompetenciáját. Valamint igyekeztünk a gyermekek figyelmét a biztonságos internethasználatra irányítani.
1. és 2. évfolyamon az Égig érő paszuly című népmesét dolgozták fel tanulóink változatos, tevékenykedtető feladatok során.
Az 1. évfolyamon a mese megtekintését követően, megbeszélték a látottakat. A mesefeldolgozást szövegértő feladatokkal színesítették a digitális táblánál. Az 1.a osztályban technika órán az arany tojás került középpontba, tojásmintákat terveztek. Az 1.b osztályban dráma órán mozgásos játékokkal elevenítették fel a mese egyes jeleneteit.
A 2.a és b osztályokban magyar órákon csoportokban dolgozták fel tanulóink a mesét szövegértelmezési, olvasásstratégiai feladatokon keresztül. A 2.a osztályban a digitális táblánál is kitöltötték a vázlatkört, mely során megállapították a cselekmény legfontosabb elemeit: a szereplőket, a helyszíneket, meghatározták a problémát, és annak megoldását. Technika órán egy rövid film megtekintése után beszélgettek az internethasználat veszélyeiről.
A 2.b osztályban táblagépeken is dolgoztak a gyerekek. Mindkét osztályban LearningApps és WordWall tankockák tették még színesebbé a feladatok elvégzését. Dráma órákon megjelenítették a mese szereplőit, az egyes helyszíneket. Rajz órákon illusztrációt készítettek a meséhez.
A 3. évfolyam foglalkozásai a médiatudatosságra nevelést a gyerekek saját médiaélményeiből kiindulva, meglévő ismereteiket rendezve, mélyítve, játékos formában valósították meg. A feladatsor címe a "Tudatos alkalmazásválasztás mobileszközre" volt. Céljai között a médiafogyasztással kapcsolatos önálló döntések segítése, az online információ szűrésével kapcsolatos ismeretek, készségek előkészítése és a kritikai gondolkodás fejlesztése. Az osztályok a mobil telefonok használatával, ikonok jelentésével ismerkedtek. Maguk is terveztek vizuális kultúra és technika órákon mobiltelefon- kijelzőket. A 4. évfolyamon irodalom, környezetismeret, vizuális kultúra és technika órákon közös projektet valósítottak meg az osztályok. A Honfoglalás koráról tanult ismereteiket bővítették tovább az IKT eszközök használatával. Kisfilmet tekintettek meg a magyarok vándorlásáról, életmódjáról, lakhelyükről, fegyverzetükről, öltözékéről. Majd tableten maguk kerestek példákat, leírásokat, hogy elkészíthessék, megtervezhessék a különböző használati tárgyakat. Így a gyermekek terveztek tarsolylemezt, ékszereket, öltözéket. A jurtát a megtervezés után kis makettként fel is építették. A magyarok vándorlásáról térképet rajzoltak.
A tanulóink nagy örömmel végezték a feladatokat, az alkotó tevékenységet és a kreatív digitális eszközhasználatot sikeresen ötvözték.
Végül még a biztonságos internethasználatról, az okoseszközök használatáról is beszélgettünk, kisfilmeket tekintettünk meg az internet világában leselkedő veszélyekről. A helyes Facebook használatról is szó esett, megbeszéltünk néhány egyszerű szabályt, amelyet be kell tartani ahhoz, hogy játék és szórakozás maradhasson számunkra az internet világa. A gyerekek nagy érdeklődéssel, rendkívül aktívan vettek részt a feladatokban.
Digitális Témahét a felső tagozaton
Az 5.a-ban LearningApps feladatokat, rejtvényeket oldottak meg természettudomány, matematika, irodalom, történelem témakörökben az interaktív táblán.
Az 5.b osztályban egy rendhagyó történelemóra keretében kapcsolódtak be a János vitéz köré megtervezett projektbe. Az óra „Európa legjobb vitéze” címet kapta, s a huszár, mint a magyar történelem kimagasló harcosa állt a középpontjában. Mióta huszár a huszár? Milyen is a legendás huszár harcmodor? Hogyan maradt a huszár a mai napig az egyik nemzeti jelképünk? Ezekre a kérdésekre keresték és kapták meg a választ a Digitális témahét történelem óráján.
Hős kerestetik! címmel a 6.a osztályban irodalom órán az Egri csillagok kapcsán "megszólaltatták" a digitális tábla előtt a regény legfontosabb szereplőit. Ezt követően egy animációs kisfilm segítségével megismerkedtek az 1552-es egri várral. Azonosították a történetben is előforduló helyszíneket: a Dobó-bástyát, a Bebek-Bolyki tornyot, az Ó-kaput, a Kálvária-dombot. A film segítségével jobban megértették a gyerekek, miért is számított óriási diadalnak az egri várvédők győzelme.
A 6. évfolyam angol óráján az étkezés téma lezárásaként a gyerekeknek a kedvenc ételük receptjét kellett angolul kidolgozni. Segítségképpen megtekintettek egy-két olyan internetes oldalt, ahol angol receptek találhatóak, majd a gyerekek a tanulói tabletek segítségével önállóan kidolgozták a választott recepetet.
7.a osztály Kína ókori találmányait és napjainkig fennálló védelmi rendszerét kereste párokban, míg hasonló munkaformában, az utolsó két képen a 8.a osztály tanulói dolgoznak Magyarország népességéhez kapcsolódó adatok gyűjtésén.
Matematika tanórákon a 6. évfolyamon és a 8. b-ben az okostankönyvek digitális feladatait oldották meg a gyerekek, valamint fejlesztő foglalkozásokon az OkosDoboz tananyaghoz kapcsolódó feladataival gyakoroltak, majd az internethasználat veszélyeiről beszélgetett. Az IKT-s eszközök segítségével e témában kerestek információkat.
Két projektet valósított meg a felső tagozat az 5. és 7. évfolyamon.
János vitéz-projekt az 5.b-ben
Az adott témát több tantárgy bevonásával dolgozták fel digitális eszközök segítségével. Történelem órán a huszárok életmódjáról, ruházatáról gyűjtöttek információt. Rajz órán az ismereteik alapján huszárokat rajzoltak. Ének órán lovas- és katonadalokat énekeltek. Irodalom órán pedig interaktív feladatokkal elevenítették fel a történetet, illetve idézetek alapján az ismert szóképeket nevezték meg.
Mikszáth Kálmán-projekt a 7.a osztályban:
Irodalom órán Mikszáth Kálmán életével és A néhai bárány című novellájával ismerkedtek meg interaktív módon. A digitális tankönyv és a mindmup.com segítségével egy gondolattérképet készítettek Mikszáth Kálmán életéről, munkásságáról, majd a learninapps.org tankockáival oldottak meg egy keresztrejtvényt és Legyen Ön is milliomos! feladatot az interaktív táblán. Ezt követően az interaktív táblán A néhai bárány című novellát nézték meg közösen, majd minden tanuló tableten a learningapps.org tankockái segítségével többféle feladatot oldott meg differenciáltan (keresztrejtvény, szövegkiegészítés, Legyen Ön is milliomos!, memóriajáték). Rajz órán tablót készítettek a novellához kapcsolódóan, az előkészítő részben a digitális tábla segítségével képeket néztek a palóc népviseletről és a palóc vidékről, házakról, majd többféle technikával rajzot készítettek a tablóhoz. Történelem órán a kiegyezés utáni Magyarország történelmét ismérelték át a Kahoot honlapon található kvízek segítségével. Mikszáth műveiben feltűnnek az Osztrák-Magyar Monarchia területén élő etnikai csoportok. A második tanórán a Wordwall honlapon található feladatok segítségével összegyűjtötték ezeket a nemzetiségeket és megnézték, hol éltek a monarchia területén belül. Mindkét tanórán a diákok tableteken oldották meg a feladatokat.
Apostolné Nagy Ágnes, Bödey-Szabó Zsuzsanna és Gőgös Zoltánné
munkaközösség-vezetők

digitalis temahet 2023

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

Márciusi napközis délután

A mai napközis délutánunk keretében a népek zenéjével, a népzenével ismerkedtek tanulóink.
A programokat ismét külön szerveztük az 1-2. és a 3-4. évfolyamosoknak.
Forgószínpad szerűen kapcsolódtak be a változatos feladatokba az osztályok.
A legkisebbek a népzene történetével ismerkedtek, videót tekintettek meg. Különböző zenei stílusokban hallgattak zeneszámokat. A zene mellett a tánc is szerephez jutott. Kipróbálhatták a néptánc alaplépéseket.
Beszélgettek a népi hangszerekről, majd színező segítségével további ismereteket szereztek.
Egy állomáson pedig a könnyen elsajátítható Jókai táncot tanulták meg, melyet a foglalkozás végén közösen elő is adtak.
A 3-4. évfolyamosok a népzene hallgatása után szintén tánclépéseket tanulhattak. Nagy odafigyeléssel, igyekezettel próbálták leutánozni, elsajátítani azokat.
A következő helyszínen népdalok szövegét kellett összerakni a szókártyákon álló szavakból. Majd nagy örömmel el is énekelték a kirakott, felismert dalokat.
A zene és a hangszerek elválaszthatatlanok egymástól, így „hangszerkészítésre” is sor került. A szívószálból készített hangzócsövekre zenei motívumokat terveztek, rajzoltak a gyerekek, melyet a cső elejére ragasztottak.
A mai délután is sok érdekes információval szolgált a diákjainknak. Az önfeledt, vidám délutánon nagyon jól érezték magukat.
Apostolné Nagy Ágnes,
Bödey-Szabó Zsuzsanna
munkaközösség-vezetők
2023 napkozis delutan
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)
 

 

 

SZAVALÓVERSENY AZ ISKOLÁBAN

„A vers ünnep a hétköznapokban, képzeletbeli utazás szavak szárnyán …”
(Cseh Katalin)
A tavasz az általános iskolai élet számára mindig a költészet megünneplését is jelenti. Így történt ez az idén, március 29-én és 30-án délután a már hagyományosnak számító versmondó versenyünk megrendezésével. Szerdán az alsó tagozatos, csütörtökön a felsős versenyzők örvendeztették meg a hallgatóságot szebbnél szebb versek elszavalásával. A felkészítő tanárnénik igyekeztek a tanulók egyéniségéhez igazítani a választott verseket, így kellően változatos művek hangzottak el minden évfolyamon a gyerekek tolmácsolásában. Nagy öröm volt látni ennyi versszerető diákot, akik szavalataikat szeretettel, örömmel adták elő, saját egyéniségüket is megmutatva. Minden egyes verssel csoda született, csoda vers és gyermek közt, amely mindenkit elvarázsolt.
A zsűrinek most sem volt könnyű dolga. Az eredményhirdetéskor értékelték az előadásokat és jó tanácsokkal látták el a versenyzőket, de mint említették: ez nem a versenyről szól, hanem saját magunk gyarapításáról a versek által.
Két korcsoportban (I. korcsoport: 1-2. osztály, II. korcsoport: 3-4. osztály) zajlott az alsósok megmérettetése, ahol 21 kisdiák szavalta el a legkedvesebb versét . A szakmai zsűri - Mógor Adrienn igazgató, Szücs Veronika tanárnő és Horváthné Geschitz Ágota tanárnő - döntése alapján az alábbi eredmények születtek:
I. korcsoport (1-2. osztályosok)
I. Puli Noel 2.b
felkészítő: Apostolné Nagy Ágnes
II. Horváth Flóra 2.a
felkészítő: Szabó Katalin
III. Bárdossy Dominik 1.a
felkészítő: Tóthné Berkes Noémi
II. korcsoport (3-4. osztályosok)
I. Adamik Mátyás 4.a
felkészítő: Bödey- Szabó Zsuzsanna
II. Pap Fruzsina 4.a
felkészítő: Bödey- Szabó Zsuzsanna
III. Piszku Nóra 4.b
felkészítő: Kovács-Bróthág Katalin
Szintén két korcsoportban (I. korcsoport: 5-6. osztály, II. korcsoport: 7-8. osztály) versenyeztek a felsősök. Itt 20 jelentkező bizonyította a versek, a költészet iránti szeretetét. A szakmai zsűri – Őri Izabella tanítónő, Bödey-Szabó Zsuzsanna tanítónő és Apostolné Nagy Ágnes tanítónő - a következő döntést hozta:
I. korcsoport (5-6. osztályosok)
I. Sándor Zara 6.b
felkészítő: Horváthné Geschitz Ágota
II. Kiss Benett 5.b
felkészítő: Gőgös Zoltánné
III. Auerbach Zoé Ada 5.b
felkészítő: Gőgös Zoltánné
II. korcsoport (7-8. osztályosok)
I. Pleszinger István 8.b
felkészítő: Horváthné Geschitz Ágota
II. Szabó Hanna Gréta 8.a
felkészítő: Szücs Veronika
III. Grób Eszter 7.a
felkészítő: Mógor Adrienn
Gratulálunk minden versmondónak és felkészítő pedagógusaiknak szorgalmas és kitartó munkájukért!
Cseh Katalin szerint: „A vers ajándék, melyet meg kell tanulnunk elfogadni és befogadni.” Ezen a két délutánon ajándékként éltünk meg minden egyes szavalatot. Hatalmas dicséret illeti ezt a 41 tanulót , mert nagyon szépen felkészültek a versenyre és csodás élménnyel ajándékoztak meg minden jelenlevőt.
Köszönöm a diákönkormányzat képviselőinek és az iskola dolgozóinak közreműködését a verseny lebonyolításában.
Szabó Zsuzsanna DÖK-segítő pedagógus
szavaloverseny 2023
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)
 
 

 

 

Happy-hét és Víz világnapja

Iskolánk a kezdetek óta kapcsolódik a témahéthez, mely ismét jó alkalmat adott arra, hogy tanulóink figyelmét a vízfogyasztás fontosságára valamint a víz világnapja alkalmából az egyik legfontosabb kincsünkre, a vízre irányítsuk.
A helyes folyadékfogyasztási szokások kialakításához az OGYÉI szakértői, dietetikusai által készített oktatási anyagokat, ppt-prezentációkat is használtuk a program során és változatos feladatokkal törekedtünk az egészségtudatos és környezettudatos nevelésre.
A gyerekeknek elmondtuk, hogy a víz alapvető tápanyag. Felhívtuk figyelmüket a megfelelő mennyiségű napi folyadékszükséglet bevitelére, a kiszáradás (dehidratáltság) jeleire és következményeire. Ismertettük a magas cukortartalmú (üdítő)italok túlzott fogyasztásának káros következményeit.
Az alsó tagozaton kisdiákjaink drámajátékkal megmutatták mi történne a növényekkel, ha nem jutnának megfelelő mennyiségű vízhez, és az állatok vízivási szokásait utánozták. Elsőseink vízcseppeket színeztek és közben a víz használatáról beszélgettek. Környezetismeret szakkörön teknősöket és halakat készítettek, melyek az iskola aulájában láthatóak.
Másodikasaink érdekes és izgalmas kísérleteket végeztek, vízi élővilágot alkottak, merülő tengeralattjárót készítettek, esőcseppekben örökítették meg, hogy az életünk mennyi területén jelenik meg a víz.
Harmadikosaink videófilmet néztek az éltető vízről és plakátokat terveztek. Negyedikeseink a tanult ismeretről a fontos gondolatokat összesítették és csoportmunkában egy táblai rajzot is készítettek, plakátokat terveztek és kísérleteztek. A foglakozások végén az osztályok vízzel koccintottak.
A felső tagozatos osztályok is változatos módon dolgozták fel a víz témakört. Vízi bárt alakítottak ki a tanteremben, koccintottak a saját és a vizeink egészségére. Kisfilmeket tekintettek meg, amelyek a vízhiánnyal, annak orvoslásával foglalkoztak, illetve a víz fontosságának, értékének témájához kapcsolódtak. Beszélgettek a vízivási szokásokról, összehasonlítottak az üdítők cukortartalmát az egészséges tiszta vízzel. A tanulók kiselőadást tartottak a víz élettani hatásáról. Plakátot, ppt-t, keresztrejtvényt készítettek vízivási szokásainkról. Technika órán papírcápát formáztak, vizuális kultúra órán pedig a víz és a képzőművészet összekapcsolásáról beszélgettek. Angolórán víz-kvízt oldottak meg, és szóláncot alkottak a vízzel kapcsolatos szavakkal.
Szabó Katalin és Horváthné Geschitz Ágota
munkaközösség-vezető

happy het viz vilagnapja

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

A víz világnapja a napköziben

A víz világnapját március 22-én ünnepeljük. A kezdeményezés célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére.
Az 1.a osztályban a vízben élő állatokról, növényekről beszélgettek, majd a tenger élővilágát ábrázoló képeket színeztek a gyerekek.
1.b-ben halacska ujjbábokat készítettek és tengerek élővilágát rajzolták le.
A 2.a osztályban a gyerekek először megismerkedtek a világnap rövid történetével, a víz fontosságával, ezután egyénileg jelenítette meg mindenki egy-egy vízcseppben, hogy "Mire használja a vizet", majd egy vidám vízcsepphez kapcsolódva felragasztották a táblára.
A 2.b-ben rajzos tevékenység formájában a víz jelentőségére, megóvásának fontosságára fókuszáltak.
A 4.a osztályban a Föld vízkészletének szemléltetése után gyakorlatias tanácsokkal látták el egymást, hogy hogyan tudnának tudatosabban vigyázni a most még természetesnek számító édesvízre. A gyerekek kagylókat, csigaházakat, korallt és fosszíliákban gazdag mészkövet is megcsodálhattak a rögtönzött kiállításon.
A 4.b-ben filmet néztek és a víz fontosságáról beszélgettek.
happy het 2023
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

Tavaszi szél vizet áraszt...

A tavasz beköszöntével megújul a természet. A szép napos időben a madarak csicsergése iskolánkat is dalra fakasztotta. Felhőből hulló eső élőképét formálta meg közösségünk, mivel a Víz világnapját március 22-én ünnepeltük.
Szabó Katalin
a természettudományos munkaközösség vezetője

viz vilagnapja 2023

(a rövid videó megtekinthető iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

 

„2023 VÁLTOZTASS MOST!”

A BAKONYKARSZT Zrt. által meghirdetett Víz Világnap-i pályázaton iskolánk két tanulója is díjazásban részesült.
Az I. korcsoportban
Kőszegi Patrik 2.a osztályos tanuló 2. helyezést,
Bodnár Hanna 2. a osztályos tanuló 3. helyezést ért el.
Szeretettel gratulálok tanítványaimnak!
Szabó Katalin
felkészítő tanár
változtass most 2023
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)
 

 

Elérhetőségek

Pápai Weöres Sándor Általános Iskola

8500 Pápa, Teleki u. 2.

Tel.: +36 89 510 560

E-mail: weores@papaitk.hu

OM:037009

VF 2301

Nyitvatartási idő:
07:00 - 18:00 óra között

Információk

 

orokos

logo ref int color x small

aktiv iskola logo

EFOP 3.2 

Weores banner

 

fenntarthatosagi temahet 2021 

logo uj hulladekcsokkentes

dth logo

 

banner honlap
penz7 logo small

 

menza etlap

   

infopapa logo mini

 

papa ma logo sm 

palyazati logo 1

 

TAMOP 3 1 4 logo

 

O365 dl

 

KKA logo sm

 

pontvelem

 

mini W S Zoldbajnokok logo

 

link varosi ovodak

 

 határtalanul logo

Copyright © 2017. Pápai Weöres Sándor Általános Iskola. Powered by WebLION CMS&Host