8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

 

Digitális Témahét

Iskolánk március 27-31. között már nyolcadik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe valamennyi alsó tagozatos osztály bekapcsolódott. A mindennapjaink része a digitális eszközök használata és ez a program lehetőséget adott arra, hogy tantárgyi koncentráció keretében használjuk a platformok kínálta lehetőségeket. Célunk volt, hogy a kiválasztott témákat, projekteket digitális eszközökkel és módszerekkel valósítsuk meg, fejlesztve ezáltal tanulóink digitális kompetenciáját. Valamint igyekeztünk a gyermekek figyelmét a biztonságos internethasználatra irányítani.
1. és 2. évfolyamon az Égig érő paszuly című népmesét dolgozták fel tanulóink változatos, tevékenykedtető feladatok során.
Az 1. évfolyamon a mese megtekintését követően, megbeszélték a látottakat. A mesefeldolgozást szövegértő feladatokkal színesítették a digitális táblánál. Az 1.a osztályban technika órán az arany tojás került középpontba, tojásmintákat terveztek. Az 1.b osztályban dráma órán mozgásos játékokkal elevenítették fel a mese egyes jeleneteit.
A 2.a és b osztályokban magyar órákon csoportokban dolgozták fel tanulóink a mesét szövegértelmezési, olvasásstratégiai feladatokon keresztül. A 2.a osztályban a digitális táblánál is kitöltötték a vázlatkört, mely során megállapították a cselekmény legfontosabb elemeit: a szereplőket, a helyszíneket, meghatározták a problémát, és annak megoldását. Technika órán egy rövid film megtekintése után beszélgettek az internethasználat veszélyeiről.
A 2.b osztályban táblagépeken is dolgoztak a gyerekek. Mindkét osztályban LearningApps és WordWall tankockák tették még színesebbé a feladatok elvégzését. Dráma órákon megjelenítették a mese szereplőit, az egyes helyszíneket. Rajz órákon illusztrációt készítettek a meséhez.
A 3. évfolyam foglalkozásai a médiatudatosságra nevelést a gyerekek saját médiaélményeiből kiindulva, meglévő ismereteiket rendezve, mélyítve, játékos formában valósították meg. A feladatsor címe a "Tudatos alkalmazásválasztás mobileszközre" volt. Céljai között a médiafogyasztással kapcsolatos önálló döntések segítése, az online információ szűrésével kapcsolatos ismeretek, készségek előkészítése és a kritikai gondolkodás fejlesztése. Az osztályok a mobil telefonok használatával, ikonok jelentésével ismerkedtek. Maguk is terveztek vizuális kultúra és technika órákon mobiltelefon- kijelzőket. A 4. évfolyamon irodalom, környezetismeret, vizuális kultúra és technika órákon közös projektet valósítottak meg az osztályok. A Honfoglalás koráról tanult ismereteiket bővítették tovább az IKT eszközök használatával. Kisfilmet tekintettek meg a magyarok vándorlásáról, életmódjáról, lakhelyükről, fegyverzetükről, öltözékéről. Majd tableten maguk kerestek példákat, leírásokat, hogy elkészíthessék, megtervezhessék a különböző használati tárgyakat. Így a gyermekek terveztek tarsolylemezt, ékszereket, öltözéket. A jurtát a megtervezés után kis makettként fel is építették. A magyarok vándorlásáról térképet rajzoltak.
A tanulóink nagy örömmel végezték a feladatokat, az alkotó tevékenységet és a kreatív digitális eszközhasználatot sikeresen ötvözték.
Végül még a biztonságos internethasználatról, az okoseszközök használatáról is beszélgettünk, kisfilmeket tekintettünk meg az internet világában leselkedő veszélyekről. A helyes Facebook használatról is szó esett, megbeszéltünk néhány egyszerű szabályt, amelyet be kell tartani ahhoz, hogy játék és szórakozás maradhasson számunkra az internet világa. A gyerekek nagy érdeklődéssel, rendkívül aktívan vettek részt a feladatokban.
Digitális Témahét a felső tagozaton
Az 5.a-ban LearningApps feladatokat, rejtvényeket oldottak meg természettudomány, matematika, irodalom, történelem témakörökben az interaktív táblán.
Az 5.b osztályban egy rendhagyó történelemóra keretében kapcsolódtak be a János vitéz köré megtervezett projektbe. Az óra „Európa legjobb vitéze” címet kapta, s a huszár, mint a magyar történelem kimagasló harcosa állt a középpontjában. Mióta huszár a huszár? Milyen is a legendás huszár harcmodor? Hogyan maradt a huszár a mai napig az egyik nemzeti jelképünk? Ezekre a kérdésekre keresték és kapták meg a választ a Digitális témahét történelem óráján.
Hős kerestetik! címmel a 6.a osztályban irodalom órán az Egri csillagok kapcsán "megszólaltatták" a digitális tábla előtt a regény legfontosabb szereplőit. Ezt követően egy animációs kisfilm segítségével megismerkedtek az 1552-es egri várral. Azonosították a történetben is előforduló helyszíneket: a Dobó-bástyát, a Bebek-Bolyki tornyot, az Ó-kaput, a Kálvária-dombot. A film segítségével jobban megértették a gyerekek, miért is számított óriási diadalnak az egri várvédők győzelme.
A 6. évfolyam angol óráján az étkezés téma lezárásaként a gyerekeknek a kedvenc ételük receptjét kellett angolul kidolgozni. Segítségképpen megtekintettek egy-két olyan internetes oldalt, ahol angol receptek találhatóak, majd a gyerekek a tanulói tabletek segítségével önállóan kidolgozták a választott recepetet.
7.a osztály Kína ókori találmányait és napjainkig fennálló védelmi rendszerét kereste párokban, míg hasonló munkaformában, az utolsó két képen a 8.a osztály tanulói dolgoznak Magyarország népességéhez kapcsolódó adatok gyűjtésén.
Matematika tanórákon a 6. évfolyamon és a 8. b-ben az okostankönyvek digitális feladatait oldották meg a gyerekek, valamint fejlesztő foglalkozásokon az OkosDoboz tananyaghoz kapcsolódó feladataival gyakoroltak, majd az internethasználat veszélyeiről beszélgetett. Az IKT-s eszközök segítségével e témában kerestek információkat.
Két projektet valósított meg a felső tagozat az 5. és 7. évfolyamon.
János vitéz-projekt az 5.b-ben
Az adott témát több tantárgy bevonásával dolgozták fel digitális eszközök segítségével. Történelem órán a huszárok életmódjáról, ruházatáról gyűjtöttek információt. Rajz órán az ismereteik alapján huszárokat rajzoltak. Ének órán lovas- és katonadalokat énekeltek. Irodalom órán pedig interaktív feladatokkal elevenítették fel a történetet, illetve idézetek alapján az ismert szóképeket nevezték meg.
Mikszáth Kálmán-projekt a 7.a osztályban:
Irodalom órán Mikszáth Kálmán életével és A néhai bárány című novellájával ismerkedtek meg interaktív módon. A digitális tankönyv és a mindmup.com segítségével egy gondolattérképet készítettek Mikszáth Kálmán életéről, munkásságáról, majd a learninapps.org tankockáival oldottak meg egy keresztrejtvényt és Legyen Ön is milliomos! feladatot az interaktív táblán. Ezt követően az interaktív táblán A néhai bárány című novellát nézték meg közösen, majd minden tanuló tableten a learningapps.org tankockái segítségével többféle feladatot oldott meg differenciáltan (keresztrejtvény, szövegkiegészítés, Legyen Ön is milliomos!, memóriajáték). Rajz órán tablót készítettek a novellához kapcsolódóan, az előkészítő részben a digitális tábla segítségével képeket néztek a palóc népviseletről és a palóc vidékről, házakról, majd többféle technikával rajzot készítettek a tablóhoz. Történelem órán a kiegyezés utáni Magyarország történelmét ismérelték át a Kahoot honlapon található kvízek segítségével. Mikszáth műveiben feltűnnek az Osztrák-Magyar Monarchia területén élő etnikai csoportok. A második tanórán a Wordwall honlapon található feladatok segítségével összegyűjtötték ezeket a nemzetiségeket és megnézték, hol éltek a monarchia területén belül. Mindkét tanórán a diákok tableteken oldották meg a feladatokat.
Apostolné Nagy Ágnes, Bödey-Szabó Zsuzsanna és Gőgös Zoltánné
munkaközösség-vezetők

digitalis temahet 2023

(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

 

Elérhetőségek

Pápai Weöres Sándor Általános Iskola

8500 Pápa, Teleki u. 2.

Tel.: +36 89 510 560

E-mail: weores@papaitk.hu

OM:037009

VF 2301

Nyitvatartási idő:
07:00 - 18:00 óra között

Információk

 

orokos

logo ref int color x small

aktiv iskola logo

EFOP 3.2 

Weores banner

 

fenntarthatosagi temahet 2021 

logo uj hulladekcsokkentes

dth logo

 

banner honlap
penz7 logo small

 

menza etlap

   

infopapa logo mini

 

papa ma logo sm 

palyazati logo 1

 

TAMOP 3 1 4 logo

 

O365 dl

 

KKA logo sm

 

pontvelem

 

mini W S Zoldbajnokok logo

 

link varosi ovodak

 

 határtalanul logo

Copyright © 2017. Pápai Weöres Sándor Általános Iskola. Powered by WebLION CMS&Host