8500 Pápa, Teleki u. 2. +36 89 510 560 weores@papaitk.hu

Erdei iskolában a 4.a osztály

2023. május 3-án a Vinye közelében lévő Likaskő Vendégházba utaztunk 3 napos erdei iskolai programra.
Sajnos a szerdai napunk a tervezetthez képest kicsit másképp alakult az esős időjárás miatt.
Miután megérkeztünk és elfoglaltuk a Vendégházban a szobáinkat, vidám társasjátékozás vette kezdetét. Miután délután elállt az eső, felfedeztük a környéket, sétáltunk, megfigyeltük a felszíni formák változatosságát, a patak vizét. Izgatottan vártuk az esti programot. Jó idő esetén egy kifeszített hálóval denevért fogtunk volna a patak partján, miközben a kis állatkák inni jönnek. Sajnos a denevérles elmaradt. De érdekes, tanulságos előadást tartott helyette Mészáros József, Mészi denevérkutató. A „bőregerek tudósa” az állatkák életéről mesélt, különleges történetekkel fűszerezve. Végül Bélát, a kis denevért is megsimogathattuk, akit Mészi magával hozott. Izgalmas program volt.
A 2. nap a túrák napja lett. Kisütött a nap, így a délelőtt folyamán a Cuha-völgyi erdei tanösvényen haladtunk végig. A gyerekek nagy örömére többször is átkeltünk a Cuha patakon. Gumicsizmában átgázoltak rajta. Közben megfigyeltük a szépséges Cuha-szurdok élővilágát, a kőzeteket. Ismerkedtünk a turista jelzésekkel. Felkerestük a Kőpince –barlangot, a híres Savanyó Józsi bakonyi betyár tanyáját.
A finom ebéd elfogyasztása és rövid pihenő idején számháborúztunk egyet. A délutáni túra célja a Likaskő-barlang és a Pápa-kilátó voltak. Útközben Szent László pénzt gyűjtöttünk, megismerkedve a legendával. Megfigyeltük az üledékes kőzet jellemzőit. Bebújtunk a Likaskő-barlangba, megnéztük a vaddisznók dagonyázó helyét, végül gyönyörködtünk a Pápa-kilátó nyújtotta fenséges kilátásban.
Fáradtan, de rengeteg tapasztalattal gazdagodva érkeztünk vissza a szálláshelyünkre.
A 3. nap délelőttjén kézműves foglalkozás keretei között hűtőmágnes készítettünk. A kellemes időben fociztak, pin pongot játszottak, s a különleges kültéri kondigépeken erősíthettek a gyerekek. A finom ebéd elfogyasztása után jégkrémet ettünk.
Tartalmas, kalandokkal teli napokat töltöttünk együtt. Közben az osztályközösség még inkább összekovácsolódott.
Nagyon köszönöm a szülők segítségét és iskolánk alapítványának a támogatását.
Bödey-Szabó Zsuzsanna
osztályfőnök

2023 erdei iskola 4a
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)

Elérhetőségek

07:00 - 18:00 óra között

Információk

orokos

logo ref int color x small