Pályaorientációs nap

 

Iskolánkban a Pápai Weöres Sándor Általános Iskolában a pályaorientációs napot osztálykeretekben tartottuk meg 2020. október 22-én. Az osztályfőnökök változatos, kreatív tevékenységeket találtak ki osztályaik számára. A DÖK szervezésében mind a nyolc évfolyamunkon októberi népszokásokkal és hiedelmekkel ismerkedhettek meg tanulóink. Ezt követően feladatlapot töltöttek ki, melyet leadva a DÖK-segítő nevelőtől jutalmat vehettek át.

Az 5.a pályaorientációs napján (név nélkül) leírta mindenki a szülők foglalkozásának eszközeit, jellemzőit, amiből utána a többieknek ki kellett találni, milyen mesterségről van szó. Beszélgettek arról is, hogy ők milyen életpályát választanának maguknak. Van aki indokolni is tudta, sőt olyan is volt, aki az iskolát is meg tudta nevezni, ahol ezt lehet tanulni. A pályaorientációs nap befejező részében kézműves foglalkozás keretében öltöztetős babát készítettünk a ruhatárával együtt. A fiúk közül, aki nem ezt választotta, az focistáknak tervezhetett mezeket.

Az 5.b osztály cégtáblákat tervezett. Különböző játékos feladatokkal felidézték a régi és új mesterségeket.

A 6.a osztályban a gyerekek első feladatként rajzot készítettek arról, hogy felnőttként mivel szeretnének foglalkozni. Akinek nem alakult ki elképzelése erről, ő azt rajzolta le, ami a számára érdekesnek tartott foglalkozás. A pályaorientációs nap második részében kézműves tevékenység keretében a lányok egy egyszerű, kézzel varható szájmaszkot készítettek, a fiúk pedig az iskolai fémépítő készletből szereltek össze általuk elképzelt, tervezett eszközöket, járműveket, gépeket.

A 7.a osztályban elsőként megismerték az oktatási rendszer jelenlegi formáját a továbbtanulási szándék egyszerűbb eldöntése érdekében. Ezt követően Figerl Andrea pályaorientációért felelős intézményvezető-helyettes asszony tartott előadást, melyben ismertette a jelenleg végzős évfolyamok teendőit a továbbtanulással kapcsolatban. Az Oktatási Hivatal adott lehetőséget arra, hogy egy online felületen működő mérő kérdőív segítségével diákjaink képességei alapján tájékozódhassanak milyen foglalkozáscsoport illik hozzájuk a legjobban. A mérést bárki elvégezheti, s általában az eredeti elképzelésekhez közeli eredmények születtek. Végül régi mesterségeket tekintettek meg archív felvételek alapján és azok mai megfelelőit igyekeztek beazonosítani játékos formában a Learningapps segítségével.

A 7.b osztály a pályaorientációs napon az első 2 órában hagyományos népi mesterségekkel, majd mai, modern foglalkozásokkal ismerkedett. A nap második felében az Új Eldorádó című filmet megtekintve megadott szempontok alapján kellett a gyerekeknek foglalkozásokat gyűjteni. Akár a filmben feltűnő, megemlített, megjelent mesterségeket, akár a filmkészítéssel kapcsolatosakat kiírhatták. Nagyon kreatív megoldások születtek. Az aranyásótól kezdve a vendéglátóson, operatőrön, rendezőn, újságírón keresztül a juhászig sokféle foglalkozás szóba került, melyekről a nap végén beszélgettek is.

A nyolcadik évfolyam számára Figerl Andrea iskolánk pályaválasztásért felelős intézményvezető-helyettese tartott előadást a továbbtanulással kapcsolatos információkról és lehetőségekről.

A 8. a pályaorientációs napján a továbbtanulás folyamatát ismerhették meg a tanulók. A nap további részében a kihalófélben levő szakmákról néztek rövid videókat. A Learningapps felületén több feladattípuson keresztül ismerkedhettek különböző szakmákkal.

A 8.b pályaorientációs napján elsőként élménybeszámolót tartottak azok a tanulók, akik részt vettek az online módon megtartott Szakmakóstoló, illetve az Arany János Program által szervezett rendezvényeken. Ezt követően a hiányszakmákról beszélgettek, majd később két kisfilmet tekintettek meg különleges, már-már felejtésre ítélt szakmáról. Az utolsó órában a továbbtanulással kapcsolatos aktuális kérdésekről, problémákról beszélgettek.

Eredményesen, jó hangulatban telt a délelőtt.

IMG 6340   IMG 6345

123587350 2474174452877203 2174724475677867700 n      123652074 1481489708708587 564729173333899898 n