Digitális Témahét

Iskolánk már kilencedik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe valamennyi osztály bekapcsolódott. A mindennapjaink része a digitális eszközök használata és ez a program lehetőséget adott arra, hogy a kiválasztott témákat, projekteket digitális eszközökkel és módszerekkel valósítsuk meg, fejlesztve ezáltal tanulóink digitális kompetenciáját.
Alsó tagozat
Az 1. és 2.osztályosok a hét minden napján megfigyelték, milyen digitális eszköz, vagy program segít bennünket a tanulásban, úgy az iskolában, mint odahaza.
Az 1. évfolyamon a digitális és nem digitális eszközök közötti különbséget beszélték meg a tanulók. Ezek előnyeiről és hátrányairól is szó esett. A digitális táblánál megoldott feladatok pedig tovább bővítették a tudásukat. A tablet használatával is foglalkoztunk. Az égig érő paszuly című mese feldolgozása után a tableten képeket gyűjtöttünk a mese ismeretlen kifejezéseinek magyarázatára valamint wordwallos feladatokat fejthettek meg a tanulók.
A 2. évfolyamon az internet veszélyeivel, illetve annak biztonságos használatával ismerkedtek diákjaink. Ennek keretében tanulságos meséket néztek, interaktív feladatokat oldottak meg. A téma lezárásaként a gyerekek figyelemfelhívó plakátot terveztek az internet biztonságos használatáról.
Reméljük, a korai edukációval elérhetjük azt, hogy már egész fiatalon tudatos internethasználók válnak a gyerekekből.
A 3. és 4. évfolyamon a MÉDIAPAKK foglalkozás-sorozat 2. óráját dolgoztuk fel.
Az alkalom, a tanulók már meglévő médiaismereteiből kiindulva, azokat rendszerezve valósítja meg a médiatudatosságra való nevelést.
Célunk, hogy segítsük tanulóinkat az eléjük zúduló médiatartalmak közötti választásban, a jó és rossz élmények feldolgozásában.
A rajzolás, a beszélgetés, mint az élményfeldolgozás eszközei, illetve a média teremtett világának, a médianyelv működésének a korosztály számára érthető módon történő bemutatása segít a tudatos, önálló médiahasználat kialakításában, és megalapozza a későbbi médianevelést.
Felső tagozat
Az 5. osztályokban igyekeztek a gyermekek figyelmét a biztonságos internethasználatra irányítani. Egy előadást néztek meg, majd tesztfeladatot oldottak meg a hallottakkal kapcsolatban.
A 6.a osztály a korhatáros tartalmakról beszélgetett. A tévéképernyő sarkában, a mozikban vetített filmek, valamint a számítógépes vagy online játékok esetében is minden képernyőn vagy tárgyi csomagoláson megtalálhatók a korhatárkarikák, amelyek tájékoztatnak bennünket arról, hogy az adott médiatartalmak milyen korú gyermekeknek valók. A korhatárkarika tehát nem díszítőeleme a képernyőnek, hanem fontos információt hordoz.
A 6.b osztály a közelgő erdei iskolai kirándulásukra hangolódott. Projektjük kiemelt témája a turistajelzések megismerése volt. Megtekintettek egy erről szóló oktatófilmet, majd közös és önálló feladatokkal tesztelték megszerzett tudásukat kvízek, puzzle és memóriajátékok megoldásával-mindezt a digitális technológia nyújtotta eszközök és alkalmazások segítségével.
Etika órákon az 5., a 6. és a 7. évfolyamon az internetes zaklatással foglalkoztak. Megtekintettek egy kisfilmet a témával kapcsolatban, majd személyes tapasztalatokról beszélgettek.
A 8.a osztályosok digitális feladatok segítségével ismerték meg a nyelvtípusokat, nyelvünk eredetét és nyelvrokonság bizonyítékait.
Az Aktív iskola programhoz csatlakozva az idei tanévben tanulói kérdőívet töltöttek ki a felsősök. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen a tanulóink mozgás iránti attitűdje és aktivitási szintje. Vajon hány százalékuk éri el a WHO által ajánlott napi 60 perces mozgásmennyiséget? Szeretnénk visszajelzést, hogy miként vélekednek tanulóink az iskolában szervezett mozgáskínálatról, a testnevelés- és sportfoglalkozásokról, valamint arról, hogyan érzik magukat általánosságban az iskolában. Az Aktív Iskolai ötlettár áttekintése után bíztattuk tanulóinkat, hogy bátran vegyétek elő a kütyüket, fókuszáljanak az értelmes, mozgást támogató felhasználásukra! Használják célirányosan a digitális eszközöket a mozgáshoz, sportoláshoz is!
Munkaközösség-vezetők
 
2024 digitalis temahet
(további képek megtekinthetők iskolánk hivatalos FB oldalán a következő linkre kattintva: LINK)